Monday, February 11, 2008

مجرد همسه

كل سنه وأنتوا طيبين
عيد حب سعيد
أنا كنت محضر كلام بس مع حالة الفرح العامه اللي أحنا عايشين معرفتش أكتبه
أه هيا صحيح سعاده ينبت من قلبها الحزن
بس مفيش مشاكل
أعتذر عن الغياب بس أنتوا عارفين النت كان قاطع
وأخوكم كان في البلد والنت هناك وحش بجد
أنا عارف أنكم هاتعذروني
.
.
.
كلمتين بمناسبة عيد الحب
.
بمرور الايام قد تحدث اشياء كالخيال
اشياء لا تتصور حدوثها
وقد لا تريدها ان تحدث
وقد تتمني حدوثها
فقد تصبح شخصا اخر لوطن اخر لحياة جديده
قد تحدث لك اشياء تجعلك من الامراء والملوك
وقد تتهدم احلام عمرك امام ناظريك
قد تصبح ما تتمني ان تكون
وقد تضحي مجرد خيال
هذه هي الحياه وهذا أنا
لا ادري ولا اريد ان ادري ماذا سيحدث
أكره ان افكر في المستقبل ولكني لا استطيع التوقف عن التفكير
لا استطيع تجاهله ولا احب التفكير فيه
لا أقدر أن أنساه لا اريد ان اتذكره
هذه حياتي وهذا انا مجرد مجموعه من المتناقضات
مجرد حزمه من الافكار المتنافره
فأنا اليساري المتعصب والليبرالي المتحرر واليميني المتشدد
أنا كل هؤلاء بلا روابط بلا علاقات
فأنا الثوري بلا ثوره وانا المحارب بلا معركه وانا القائد بلا جيش وأنا الزعيم بلا وطن وأنا العاشق بدون عشق
ولكني وجدت هؤلاء كل هؤلاء
وجدت ثورتي في شفتيك
وجدت معركتي في الوصول اليك
وجدت جيشي في اهدابك
وجدت وطني في عينيك
ووجدتك انت
وجدتك او أنت وجدتيني
لا يهم
الذي يهم هو هذه الحاله
وكيف تستمر
فانت انثاي ألأولي
امرأتي الاولي
ملهمتي الاولي
وليس يهمني سوي ان تصبحي الاخيره
فأنا لم أكن قبلك سوي رجل
ولن أكون بعدك سوي رجل
ولكني معك
امير متوج علي كل حياتي
لا استطيع ان افشل معك
فلن اتحمل نتائج هذا الفشل
وفي كل هذا سوف تظلين الاخيره
أوتعلمين امرا
اني لا استطيع الكلام امامك
فصوتك يأخذني ألي اعماق الحياه
عندما تضحكين
يا ألله
مالهذا الشعور من وصف
وكأن كل كنوز الارض بين يدي
عندما تهمسين ولا اسمع كلامك
وكان كل بساتين الياسمين تغني
وكأنك تتكلمين الي قلبي دون المرور بي
لسوف أراك دائما زهرة بريه تنبت في صحراء حياتي
ينبوعا دافئا أوي اليه في المساء
حبي اليك يا من غيرت حياتي
يا من جعلتني اتقلب علي ألأشواق كل الاوقات
يا من جعلتني افكر فيها دون لقاء
حبي اليك يا من جعلتني ما اصبحت عليه منذ عرفتك
أشتاق اليك
.
.
.
ممكن العنوان مايكونش متركب علي الكلام بس أنا كان نفسي أكتبه كده
Almost Whisper
مقطوعه جميله جدا لياني
تحياتي للجميع

5 comments:

Wish I were a Butterfly ... said...

سلام عليكم
:)

مش هعرف أعلق على الكلام الجامد دة. فنان فعلا فعلا

وبالنسبة للعنوان فأنا شخصيا بحب كلمة whisper
جدا وكل مشتقاتها :). غير إن موسيقى يانني محدش يقول عليها كلمة
:)

من أول السطر ال11 كدة تقريباتقدر تقول إن دة حال ناس كتير أوي، بس مش ضروري في الحب يعني أقصد عموما

يارب تكون أحسن دلوقتي. وأهلا برجوعك تاني
:)

صوت من مصر said...

كلام جميل جدا ومش مهم عنوانه ؟

الشريف / جمال طة said...

الخليــــــــــــــــج الفارســـــــــــــــــــــــى

نــــــــــــــــــــــــــــــــــــداء
الــــــى الرئيـــــــــــــس الايرانـى / محمــــــــــود أحمـــــــدى نجـــــــــــــاد
ربــــــط الملــف النــــــووى ألأيرانـــــــــــى وجميع ملفـــــات الجمهـورية الاسلاميـــــــــة الايرانيــــــة
فـــــى المحافـــل الدوليـــــة منهـــا ألأمم المتحــــــدة ومنهــــا مجلــــــــس ألأمـن
بالغــاء نظــــام العبـــــــودية والاتجـــار بالبشـر المسمـــــــى بنظـــــام الكفالــة المقيت
بمنطقــــــــــة الخليـــــج بصفـــــة عامـــــــة والسعـــودية بصفـــــــة خاصــــــــــــة
لاسائتـــه للاســلام والمسلميـــن أمام العالـم بــأن ديـــن الاســلام ديـــــــــــن العبــــــــودية
وعنـــــــدها ســــــوف تجـــــــــــــد أمريكـــــا وأوروبـــــا وجميـــع دول العالم والمنظمــــــات الدولية لحقــــــوق الانســـــــــان
معــك ومع ايران وســوف تكســــــب دعــــاء المستضعفين فى دول الخليج وخاصة
المظلومين والمنهوب حقوقهــــــــم
والمسروق أمــــوالهم فى السعـــــودية يرفعـــون أياديهم للسمــــــــاء يدعـــــون لك ولايران المسلمـــــة بالخـــــير كل الخـــــــــير

برجاء الاطــــلاع وشكرا

http://gamal51.blogspot.com/

http://anameshm3ahom.blogspot.com/2007/12/blog-post_11.html

http://kalam3eal.blogspot.com/2007/12/blog-post.html

Empress appy said...

انقطاع النت ورخامته فىالبلد يا ساتر انت هتقولى بس ولا بيهمنى بأخد مضاد حيوى وانا مسافرة ضد النت
كل يوم حب وانت طيب ويا رب ايامنا كلها تبقى حب لبعضنا وميرسى ليك على زيارتك كوكبى نسيت ـاخد خروف هديه وانت خارج من عندى يالا هستثمرة لك ههههههههه

oceaneyes said...

اولا ..اهلا بعودتك لينا وبجد المدونة نورت تانى

ثانيا ..اعتقد ان دى اول مرة اقرأ ليك حاجة نابعة من داخلك ..حاجة مكتوبة بإحساس


حاجة انا شايفة ان عنوان whisper
لايق عليها بجد ..وطبعا يانى مافيش حد زيه ولا قده فى موسيقاه


كلماتك حلوة وبتتسم بالواقعية وفى نفس الوقت بتحتوى على لمحة خيال


تحياتى ليك بجد

:)


ياريت ما تتأخرش علينا تانى اوى كدة